Monday 23 November 2015

Kembara MPSM 2015

Sempena Persidangan Kebangsaan Pengurusan Pendidikan Pengetua-pengetua Sekolah Malaysia Ke-54 bertempat di Royale Bintang Resort and Spa dan Klana Resort, Seremban pada 5 hingga 8 April 2015 yang lalu, MPSM Negeri Sembilan telah mencatatkan satu sejarah baharu bagi persidangan kebangsaan ini dengan julung-julung kalinya mengadakan Kembara MPSM 2015. Di sini sejarahnya tercipta!
Banner Kembara MPSM
Kembara MPSM 2015 yang bermula dari 23 hingga 30 Mac 2015 turut dihadiri oleh AJK MPSM Kebangsaan yang diketuai oleh Tuan Haji Muhamad Khailani bin Abdul Jalil (YDP), Tuan Haji Jamaluddin bin Yaacob (TYDP), Tuan Haji Mohd bin Md Isa (Biro Profesional), Tuan Haji Md Fiah bin Md Jamin (Biro Penerbitan) dan Yang Dipertua MPSM Negeri-negeri.

Majlis Bacaan Yasin dan Solat Hajat di Surau KGV
Konvoi Kembara MPSM 2015 telah dilepaskan oleh Dato' Hjh Kalsom binti Khalid, Pengarah Pendidikan Negeri Sembilan di perkarangan SMK King George V, Seremban. SMK KIng George V dipilih sebagai venue pelepasan dan penamat kerana teraju kepimpinan utama Negeri Sembilan iaitu Tuanku Muhriz ibni almarhumTuanku Munawir pernah bersekolah di SMK King George V. Sebelum konvoi berlepas, upacara pecah bendera iaitu majlis mengibarkan bendera MPSM diadakan. Ini merupakan suatu lagi sejarah yang dicipta di persidangan ke-54 ini kerana bendera MPSM telah dicipta dan dikibarkan buat pertama kali secara rasmi di Negeri Adat Perpatih itu.

Tayar golek

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...